Integritetspolicy
I integritetspolicyn kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har beträffande personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter är:
Shopet AB (Dogman.com/se)
559004-8699
Bronsgatan 10, 265 39 Åstorp
Om du har några frågor angående vår behandling av dina personuppgifter eller om du vill utöva någon av dina rättigheter är du välkommen att kontakta oss på vår e-postadress kundservice@dogman.se eller ringa oss på telefonnummer 042-442 22 00. Vår postadress är Shopet AB, Bronsgatan 10, 265 39 Åstorp.
Vilka personuppgifter samlar vi in, och varifrån?
När du är i kontakt med oss (t.ex. vid köp, ifyllande av formulär eller besök på websidan) samlar vi in personuppgifter om dig. De uppgifter vi samlar in är namn, personnummer, adress, e-postadress, telefonnummer och medlemsnummer, köp-, order- och användningshistorik, IP-adress samt information som du lämnar till vår kundtjänst.
Din adress samlar vi in från folkbokföringsregistret alternativt fyller du i den själv på vår websida.
Personuppgifter som vi samlar in från annan källa
Förutom personuppgifter som du själv lämnar till oss eller som vi har samlat in baserat på hur du använder våra tjänster eller baserat på dina köp kan vi också samla in personuppgifter från andra källor. Vilka personuppgifter vi samlar in från dig och från vilken källa vi har hämtat uppgifterna ser du i tabellen nedan.
Källa för insamling | Typ av personuppgifter |
Skatteverkets adressregister eller upplysningsföretag. Utförs av Klarna, vid frågor kan Klarna kundtjänst kontaktas på 08 – 120 120 25 | Din folkbokföringsadress |
Därför behandlar vi dina personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter för följande ändamål och med stöd av följande lagliga grunder:
Köp
För att du ska kunna beställa produkter av oss på vår webbplats behöver vi behandla dina personuppgifter.
Exempel på behandlingar som utförs för ändamålet | · Behandling av personuppgifter för att kunna leverera din produkt (inklusive kommunikation med dig rörande din leverans) · Behandling av personuppgifter för att kunna bekräfta din identitet och ålder vid hantering och kommunikation kring ditt köp · Behandling av personuppgifter för att kunna administrera din betalning · Vi använder cookies och andra liknande spårningstekniker för detta ändamål. Läs mer om detta under avsnittet «Cookies» i detta dokument. |
Laglig grund | Köpeavtalet som vi har ingått med dig. |
Mottagare av personuppgifter | För detta ändamål kan vi dela uppgifter om ditt köp med vår betallösningspartner i syfte att administrera din betalning och vår speditör i syfte att kunna leverera din beställda produkt. Dessa leverantörer är självständigt personuppgiftsansvariga. Läs mer om detta i avsnittet «De som får del av personuppgifterna». |
Lagringstid | Till dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och för en tid om 36 månader därefter i syfte att kunna hantera eventuella reklamations- och garantiärenden. |
Kundtjänstärenden
Vid alla kontakter med oss kommer vi att göra vårt bästa för att ge dig så bra service som möjligt. För att kunna hantera ditt ärende behöver vi behandla dina personuppgifter.
Exempel på behandlingar som utförs för ändamålet | · Behandling av personuppgifter som vi behöver för att kommunicera med dig och besvara dina frågor som du skickar till oss via telefon, e-post, vår livechatt eller i andra digitala kanaler · Behandling personuppgifter för att kunna utreda dina klagomål- och supportärenden. Ett supportärende kan t.ex. gälla teknisk support · Behandling av personuppgifter som vi behöver för att administrera och kommunicera med dig i händelse av ett reklamations- och garantiärenden som rör ditt köp · Vi använder cookies och andra liknande spårningstekniker för detta ändamål. Läs mer om detta under avsnittet «Cookies» i detta dokument. |
Laglig grund | Vårt och ditt berättigade intresse av att kunna hantera ditt kundserviceärende. |
Lagringstid | Senast 6 månader efter avslutat ärende. |
Marknadsföring och kommunikation